Załóż konto testowe
Dostęp na . 48h . za darmo!

Trwają przygotowania do wdrożenia platformy płatności dla samorządów

Dodano: 31 stycznia 2023
jednostka samorządu terytorialnego
97d98f0e350b642a73de039ed60e8ec86a1f2323-large

Resort cyfryzacji poinformował, że zapowiadana platforma płatności dla samorządów początkowo będzie wdrażana w formie pilotażu w wybranych urzędach. Trwają też prace legislacyjne dotyczące projektu.

Jakiś czas temu, resort cyfryzacji zapowiadał uruchomienie platformy płatności dla jednostek samorządu terytorialnego. Obecnie prace nad platformą są już zaawansowane i trwają przygotowania do pilotażu rozwiązania, podczas którego proces płatności zostanie przetestowany z kilkoma urzędami. Jednocześnie prowadzone są też prace legislacyjne, które stworzą ramy prawne dla nowych rozwiązań. Wstępnie zostało wytypowanych kilka opłat, które mogłyby zostać udostępnione na platformie.
Resort czeka na informację, kiedy urzędy wdrożą zmiany w swoich systemach dziedzinowych, by przygotować je do integracji z platformą. . 

Projekt przewiduje integrację z urzędami, które będą przesyłały zobowiązania finansowe na platformę e-Płatności, a także integrację Platformy z systemem płatności BLIK. „W kolejnych etapach planujemy rozwój platformy w zakresie nowych funkcjonalności i metod płatności.

Tworzona platforma e-Płatności umożliwi wykonywanie bezprowizyjnych dla obywatela płatności online w elektronicznych usługach udostępnianych w aplikacji  mObywatel oraz na mobywatel.gov.pl i innych platformach, za pomocą których jednostki administracji publicznej oraz jednostki budżetowe świadczą usługi dla obywateli i podmiotów.  

Platforma ma umożliwić m. in.: udostępnienie płatności w aplikacji mObywatel oraz na mObywatel.gov.pl, przesłanych przez urząd dla obywateli za pomocą API; powiadamianie obywateli o przesłanym przez urząd zobowiązaniu finansowym za pomocą pusha do aplikacji mobilnej, SMS-a oraz e-maila; opłacanie zobowiązań finansowych przez obywatela za pomocą BLIK; udostępnienie obywatelowi potwierdzenia dokonania płatności lub informacji o przyczynie braku możliwości jej realizacji, a także udostępnienie możliwości pobrania EPO; przesłanie ostatecznego statusu płatności przez urząd na platformę po zaksięgowaniu środków na kontach urzędów; udostępnienie obywatelowi możliwości przeglądania wszystkich jego zobowiązań finansowych zrealizowanych na platformie.

Wdrożenie projektu ma pozwolić na szybkie i bezpieczne płatności online w ramach usług świadczonych przez jednostki administracji publicznej oraz bezprowizyjne płatności online dla obywateli i urzędów.

Źródło:

www.samorząd.pap.pl

Nr 224 Maj 2024 r.

Nr 224 Maj 2024 r.
Dostępny w wersji elektronicznej